För ett år sedan.


För ett år sedan bestämde jag mig.
-Nu jäklar ska det bli förändring.
Jag var duktig på att träna och hade gjort sen december månad. Men jag behövde det lilla extra.
Jag slet med mina morgonpromenader, jag slet med kosten. Jag brottades med dålig mat i restaurang branchen och kämpade med mitt mentala för att inte ta åt av vänners avundsjuka komentarer. Då ska även nämnas att jag haft vänner som stöttat mig från dag 1 i min satsning också.
Jag var inte tjock, överviktig eller liknande. Men pluffsig, trött av dåliga arbetstider och dålig mat i kombination av taskiga alkholvanor.
Jag hittade Tim, en kille som från första dagen tog mig under hans vingar. Jag har hyllat honom förr, och jag vet, jag kommer hylla honom tills min död. Han fick fram glädjen i träning hos mig, sett till så att jag vänder det trista/tuffa/omöjliga till UTMANINGAR. Och att jag klarar alla utmaningar jag tar mig till.

Jag hittade delmål och mål, som jag nådde med min beslutsamhet, min glädje för endorfiner, och lyckan att känna kroppen må bra.
Jag sprang midnattsloppet, jag kände mig snyggare än någonsin, jag åkte till Fuerteventura och Fitnessveckan helt själv. Jag anmälde mig till utbildningen Personlig tränare. Jag blev Lic. Personligtränare.
När man ser bakåt så förstår jag hur långt jag kommit.
Och tro mig, jag är galet IMPONERAD AV MIG SJÄLV !
Att bevisa för andra har varit viktigt, men att bevisa för mig själv har varit viktigast. Att ta mitt egna liv på banan igen.
Kunde jag, Kan Du Också.

Jag har hittat "hem". Träning och hälsa, kost och välmående. Det är så jag vill leva & lära.



Nellie var med på mina morgonpromenader så fort jag var hemma i Sölvesborg,
tidningen som peppade inför kommande midnattsloppet damp ner i brevlådan,
jag lirade korpen fotboll med EAST STREET TATTO,
jag träffade Tim en gång i veckan och lät mina muskler svida.
April 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0