Då & Nu.


Det skär lite i mitt hjärta idag. Jag inser att vår era är över.
Hälarna är så pass uppslitna så att de ger mig skoskav på båda fötterna, och det ger mig bara ett alternativ.
Jag får bege mig in till löplabbet i veckan och springa ut ett par nya skor.
Men vilket fantastiskt år vi har varit med om. Därför blir jag sentimental över ett par skor.
Förra året 2011, insåg jag att jag inte kunde leva som jag gjorde. 
Jag jobbade inom restaurang branchen med sena kvällar och mycket alkohol och skräpmat.
Jag började inse hur mycket jag avskydde det och hur det förstörde min kropp, utseende mässigt, och jag vill inte veta hur jag mådde under hud och de obefintliga musklerna.
Jag ville ha en gigantisk förändring, jag ville uppnå något stort med mig själv.
Jag skaffade en Personligtränare då jag insett att det var det yrket jag själv ville in i. Friskvårdens finrum.
Men jag visste att om jag skulle plugga till PT, ville jag se ut som en PT och jag ville veta hur känslan är för en kund i PT händer. Sagt och gjort, och jag träffade TIM. Fantastiska Tim.
Han fick höra mina mål, jag försökte ge honom min motivation. 
Han lyckades, han fick mig att träna till jag hängde över papperskorgen och behövde spy. Många leenden, många utmaningar. Idag tränar jag med Tim en gång i månaden ungefär, varjegång under min stockholms vistelse är han prio ETT. En timme där mina muskler är i hans händer.
Tillbaka till skorna kanske ?
Ett av mina delmål, ack så viktiga delmål var att springa midnattsloppet = 1mil.
Det blev skornas uppdrag, att ta mig runt.
Skorna var med på vartenda morgon promenad, vartenda löpvarv på Södermalm.
JAG SPRANG MIDNATTSLOPPET 13 Augusti 2011. 64 minuter tog det mig, och lyckan var ett faktum.
Jag hade inte stannat en enda gång, jag hade löpt mig igenom hela loppet.
Då ska ni veta, jag hade inte lyckats ta mig igenom milen en enda gång innan loppet.
Skorna har nu två olika färger på skosnören, för vi kunde välja en organisation vi ville stödja under loppet.
Men jag kunde inte välja en, så det blå står för SOS barnbyar och det ROSA för Bröstcancerfonden.
Jag hade även ett mål med mitt lopp. SPRANG JAG IGENOM HELA, VAR JAG VÄRD ATT ÅKA TILL FUERTEVENTURA PÅ EN VECKAS FITNESSTRÄNING I SEPTEMBER....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0