Fitness Hund på PW.

Jag märker tydlig skillnad på dagarna då jag varit ute på en svettig promenad på morgonen, med världens bästa musik i öronen och min FitnessHund i koppel, eller de dagarna jag ska upp tidigt, är mörkrädd just nu i vintermånaderna, då hoppar jag över den.
Det är inte ofta jag låter bli dagens morgon, att insupa frisk luft, och känna hur kroppen mår just "idag".
Känslan är fantastisk! 

Jag kan göra monsterrundor på närmare 1 mil, men även endast 20-30 min är värt för att mitt goda humör ska
vara på mina läppar hela dagen.
Min lilla dvärgpudel Nellie sover gärna bort förmiddagarna, men hon har fattat grejen. Följer man med, så avslutas rundan med boll och lek. Hon är med på vartenda promenad jag tar. Stadigt vid min sida.


Så jag föreslår, alla som vill ha en god start på dagen. Ut och känn på luften. Ut och andas in den nya dagen.
Det gör skillnad, jag lovar. Dina vänner/kollegor/partner osv kommer märka en piggare verision av dig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0