Gunde Svan och Jag ?

 
 
Jag läste en intervju med Gunde Svan i Aftonbladet idag.
Och vi har en sak gemensamt.
 
Han fick frågan, När du var sjuk, tvingades du aldrig till att bara slappa ?
-Nej, det skulle jag inte säga. Jag sänkte nivån på vad jag kunde göra.
....
Varför kan du inte det då ?
- Det känns som slöseri av tiden på något vis!
 

jag jublade inombords. det finns någon mer än jag!
 

Jag ligger inte kvar i sängen halva förmiddagen, jag har inte tid att sitta på rumpan och glo.
Det finns för mycket saker att upptäcka, njuta av och bara finnas i livet.
Att slösa bort vår värdefulla tid på jorden är förskräckligt. Det gör ont i mig att sitta still. 
Det finns ju så mycket, och jag har en rädsla, att saktar jag ner, kommer jag inte hinna med allt jag vill göra.
Vetskapen att vi sover bort en tredjedel av våra liv räcker för mig att veta. Jag skulle allra helst vilja slippa
vara en del av det.
Men med mitt jobb och mitt stora intresse som är träning, måste jag sova bort en tredje del. Annars blir det 
platt fall och pannkaka. Återhämtningen är ju så viktig.
 
 
Roddtävling på Fuerteventua 2012 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0