Min Bästa Ovän.

En simpel sak. En sak som ser mjuk och behaglig ut.
Men den är rena motsatsen.


Vad är en foam roller?

En foam roller används för att massera och stretcha muskler. Tekniken kallas Self Myofascial Release. Att rulla på foam rollern ökar musklernas flexibilitet och underlättar musklernas återhämtning. Ett vanligt problem bland löpare är så kallat löparknä. Att djupmassera och stretcha it-bandet med hjälp av foam rollern har hjälpt många löpare att bli av med smärtan. Foam rollern kan även likt en pilatesboll användas till stabilitetsövningar, exempelvis för bålstabilitet

(fakta hittat på foamroller.nu)
Häromdagen när jag träffade Gyula, så kollade vi lite rörlighet och skrattade gott och högt om mig.
Han skulle känna på min rygg, vid rotatorkuffen för jag anser att min rehab är klar, men det är ju inte bra iaf ? 
Han kände med 0,0001 gram tryck ungefär, och tårarna sprutade på mig.
Jag fick en chock, och det gjorde så ont.!
Så han visade mig Foamroller

Jag avskyr den, jag tappar känsel i armarna när jag rullar, det drar rakt upp i huvudet, och skriker smärta i axlarna.
NÄR JAG RULLAR PÅ RYGGEN !
Så här börjar nästa rehab. För nu jäklar ska kroppen bli en enhet.
Och idag på gymmet, rullade jag till tårarna sprutade igen.
Jag vet inte om jag ska bli arg på mitt pannben, eller beundras över lyckan att jag orkar ta mig över smärtgränsen och rulla mig mot framgångar !??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0