Jag överraskade kroppen.


Morgonpromenaden blev aning annorlunda. Nellie ville bara följa med i 20 minuter, så
jag fick snällt gå ner och lämna henne hos Mamma. Sen öste jag på själv.
Det är ett tufft tempo jag håller när det endast är jag, naturen och musiken i öronen.

Saker jag tänker på mycket noga när jag promenerar är att axlarna ska vara sänkta, och inte smyga sig upp mot öronen. Jag vinklar gärna ut händerna, så handflatorna är framåtriktade, så jag därmed får axlarna på en snyggare plats. Jag drar vartenda andetag ner i magen, genom näsan och ut genom munnen. Jag spänner magen för att kunna trampa fortare och blir därmed mer stabil i min PW, hittar en punkt långt iväg och fokuserar på det, i mitt huvud går tanken : snabbast dit.
Pulsen kommer upp på sköna slag, och svetten får torkas i ansiktet i mellan åt.
Har ätit lunch nu efter mitt Tabata och TimeForceReps träningen för benen på gymet. 
Att gnaga på uthållighet är inte min starka sida, men ibland är min vilja fantastisk !
Nu smiter jag ut en promenad till med Nellie.


Idag längtar jag efter sommaren, värmen och leenden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0