Nära döden pga mitt hälsosamma liv.

Imorse var det dags för morgonpromenad på gymmet, som ni vet.
Tar skor och flaska i handen, går utanför dörren.
Allt går på ett par sekunder, och jag ligger 6 trappsteg ner senare och skriker av ren och skär smärta.
Okej då, ganska mycket chock också.

Trappan var glashal, och det värsta hände inte, men taskigt är det.
Gråter av mig lite, och biter ihop. (tror jag) Inser att jag måste ta mig ner till gymmet och gå på löpbandet, för att mitt vänstra ben och vänter glutte inte ska stelna.
Ner, med tårarna på kinderna och upp på löpbandet. Ju mer jag ökar farten, desto mer förflyttar sig smärtan upp i svank, och rakt upp i ryggraden. Får en chock av rädsla. Biter ihop lite till.
Jag måste få igång cirkulationen i benet.
Klarar av 15 minuter, på fart 5.5km/h, sen är det över. Det bara går inte att ta sig framåt.


Förmiddagen har gått i långsamt tempo, vill varken stå, sitta eller ligga.
Ordnat mina naglar och vaxat ögonbrynen. 

Jag tyr mig till högre makter om dem finns. Låt det vara bättre imorgon, och för allt i världen. Inga sviter, inga men. Jag åker ju om nio dagar.... 

Tänk att mitt hälsosamma liv nästan tog död på allt njutbart som komma skall.

Jag är då glad att jag hade händerna fulla av grejer, nu fanns det inte en chans att ta emot med de vackra handlederna, och jag är glad över att inte veta hur det skulle slutat.
Ner till gymmet senare. Det får enkelt bli armar på alla sätt och vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0