PERSONBÄSTA !

No Limit gruppen som jag tillhörde denna gången på Fuerteventura fick i uppdrag av
vår fantastiska Coach Gyula att vi skulle maxa i övningarna Chins, Dips, Bänkpress, Benböj & Marklyft under veckan.
Jag är mycket nöjd med mina prestationer i Bänk, Benböj och framför allt i Marklyft.
Mitt mål var att åka hem från resan med tre siffrigt i bagaget. Och vilken dag fredagen där nere blev.

Jag, David, Håkan och Ronnie gick in i gymmet tillsammans kl 11.00 med fokuset på Marklyft.
En sak som är säker, ska man maxa eller överhuvudtaget träna tungt, är den mentala biten extremt viktig.
Är inte huvudet med och vet vad som komma skall, kommer inte vikterna vara med heller.
Mitt mål var klart och tydligt. MOT TRESIFFRIGT !
Vi värmde upp, tjoade och skrattade. Våra ögon hade total fokus och kropparna var våra bästa vänner.

Vi stegade upp mot våra mål, jag gick upp tio kg åt gången. 40kg, 50kg, 60kg... osv.
80 var tungt. Jag kände att fingrarna svek mig. Men upp kom stången med nöp och näppe.
Dags för 90kg. Jag var ju så nära nu. Mina älskade TRE SIFFROR !
Där brast det, den rubbade inte sig från golvet.
Misslyckandet var ett faktum, och ut rusade jag med tårarna på kinderna. Svor åt mig själv, blev förbannad och
de enda tankarna i mitt huvud var hur misslyckad och svag jag var.
Jag ville ju så gärna. Jag skulle få åka hem missnöjd.
Killarna för dagen var just Håkan, David och Ronnie.
Håkan sa, vi sänker och börjar om på nytt.
SÄNKA VIKTEN FANNS INTE I MIN VÄRLD.
Ronnie kom med orden, Byt fattning.
Någonstans där i min förtvivlan, andades jag och hittade nytt mod.
JAG SKULLE JU UPP TILL TRESIFFRIGT.
Litade på killarna, sänkte vikten och bytte fattning.
85kg FLÖG UPP !
Härliga känsla.
90kg Flög ännu bättre upp !
Jag blev mållös !
95kg var tungt, och tekniken började bli crap. MEN JAJAMEEN !
Uppe !
Ladda om, fokusera.
100KG och TRE SIFFROR. 100.100.100.
Ett jäkla hejja pådrag, alla var där.
Det fanns bara en sak som skulle ske. Och stången skulle med mig upp, hela vägen.
100 kg. LYFT.

JAAAAAAAAAA! Där satt den. Mitt vrål hördes överallt !
TRE SIFFROR. 0.1TON ! 100KG. Ofattbart, magiskt och lyckorus i hela kroppen.
Fokus.
MITT SUPERVRÅL !
GLÄDJEHOPP !
Lyckligare än Lyckligast !
Utan Håkan Karlsson hade detta aldrig gått.
Adrenalinet och att jag numera är en 0.1ton tjej gav mig sjukt tryck de resterande dagarna.
OSLAGBAR är känslan !

TACK ALLA. Hur ska jag någonsin kunna tacka er tillräckligt !???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0