Långa dagar för att bli expert i kosten.

Dagarna är långa, lite motiga, mycket inspirerande och massor av nytt.
Hjärnan fylls sakta men säkert mellan 09.00-18.00. Tillslut tror man inte att det går in mer.
Idag har det bestått av motiverande samtal, MI.
En fantastisk metod när man väl kan den, och den ligger och gnager i ryggmärgen. 
Men just nu, känns den tuff.
Det handlar ungefär om att bemöta klienten med frågor som är "öppna".
Alltså ska vi undvika fråga frågor som vi kan få ja eller nej på.
Hur, vad, när passar bra som frågor. Vi ska även lära oss undvika ordet Varför.

Därifrån ska vi kunna så ett frö, för klientens tänkande.
Och ibland känns det som om det blir potatismos i huvudet. Blackout.
I väskan varje dag finns det två frozzypacks jag fyllt med kesella & hallon, en påse naturella cashewnötter, proteinpulver, träningskläder till kvällen och glasögon när huvudet blir tungt.

JAG VILL ALDRIG SLUTA LÄRA MIG. Det är så energigivande samtidigt, och jag har precis
avslutat ett ca 10 minuter fnissanfall. Jag har så mycket energi kvar i kroppen för att jag sitter still i över 8timmar. Det är inte min grej !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0